luni, 20 ianuarie 2014

5 metode pentru a-ti face ordine in munca de birou

Munca de birou nu este tot timpul atat de usoara precum pare. De cele mai multe ori, te lovesti de probleme care necesita timp si concentrare si parca cel mai mare dusman al tau in drumul spre rezolvarea problemei este dezordinea.
Putini dintre noi sunt cu adevarat ordonati si isi pot pastra gandurile in ordine in orice moment al zilei.
Daca faci parte din categoria celor care uita unde pun un anumit document, le place sa lase obiectele din birou acolo unde se nimereste sau pur si simplu nu le place ordinea, iata 5 metode perfecte pentru a mentine o oarecare ordine in munca ta de birou:

Foloseste culori in ceea ce notezi. Obisnuieste-te sa folosesti mai multe culori pentru diversele notari pe care le iei. In timp, te vei obisnui cu faptul ca fiecare culoare reprezinta ceva si va fi foarte usor sa gasesti ceea ce te intereseaza;

Foloseste capsatorul. De fiecare data cand ai mai multe documente din aceeasi categorie, foloseste un capsator pentru a le tine apropiate unul de altul. In felul acesta, chiar daca va fi dezordine in birou, vei avea tot timpul siguranta ca documentele importante nu se vor amesteca intre ele;

Foloseste bibliorafturi. Pe aceleasi considerente, bibliorafturile te vor ajuta sa iti tii in ordine cele mai importante documente pe care le ai; Sorteaza-ti documentele in functie de mai multe criterii. Poti avea cate un biblioraft pentru fiecare categorie si ii poti asocia fiecaruia o anumita culoare. Poti combina culorile si in ceea ce priveste notarile, in asa fel incat, in momentul in care vezi o culoare sa stii din ce categorie face parte;

Foloseste etichete autoadezive. Poate cele mai apreciate obiecte de birou de catre dezordonati. Acestea pot fi lipite oriunde si iti vor sari in ochi exact in momentul in care ai nevoie. Lipeste-le pe pereti, pe frigider sau direct pe birou. Cu siguranta iti vor atrage atentia atunci cand trebuie sa o faca. Poti sa folosesti si aici etichete adezive colorate, pentru a sari cat mai repede in ochi si pentru a-si face treaba cu brio;

Fa-ti un sertar cu lucruri importante. Chiar daca biroul tau este un adevarat dezastru, incearca sa creezi un coltisor ordonat undeva in camera, unde sa tii tot ceea ce este cu adevarat important. In felul acesta, vei sti tot timpul unde sa cauti.
Pe final va las si o recomandare de furnizor de produse de papetarie, si anume www.dpap.ro. Eu gasesc la ei mereu de toate.